"Zatem jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my."
Słowa wypowiedziane przez Henrego Forda w 1923 roku idealnie tutaj pasują.
Aby zapewnić klientom niezawodny i szybki dostęp do powstałej strony internetowej postanowliśmy skożystać z usług specjalistów. Korzystamy z serwerów firmy home.pl co zapewnia nam nieprzerwaną pracę.
Serwery home.pl utrzymywane są w największym polskim data center firmy GTS Energis, posiadającym niezależne łącza o przepustowości 1 Gbit/s do największej sieci w Polsce: TPNET (sieć Telekomunikacji Polskiej SA), 3 łącza 2.5 Gbit/s do międzynarodowych węzłów GTS CE znajdujących się we Frankfurcie nad Menem, Pradze i Wiedniu, oraz wielokrotne łącza do wielu innych polskich operatorów.
Firma posiada również łącza 1 Gbit/s do punktów wymiany ruchu WIX (Warszawski Punkt Wymiany Ruchu), GIX i PLIX. Wymieniany jest ruch z takimi sieciami jak: Netia, Plus GSM, Era GSM, Futuro, ATMAN, Crowley Data Poland, ICP, Aster, UPC.
W celu zapewnienia ciągłości działania sieci, wszystkie urządzenia sieciowe są zdublowane. W razie awarii cała obsługa jest przekazywana do bliźniaczego urządzenia zapasowego. Czasy przełączeń dla przełączników wynoszą kilka sekund, a dla routerów do 30 sekund. Jeśli awaria jest poważniejsza, dysponują zapasowym sprzętem, który można uruchomić w krótkim czasie.
Stan sieci i serwerów jest monitorowany przez pracowników home.pl 24 godziny na dobę. W tym celu korzystają oni ze specjalistycznych narzędzi, pozwalających śledzić pracę poszczególnych usług np. serwera WWW czy poczty. Dzięki temu reakcja na awarię jest bardzo szybka. Natychmiastowe działania podjęte przez administratorów pozwalają na rozwiązanie problemu.